Skicka meddelande
till mig:



Namn:
Epost:
Ämne:
Meddelande:



Juwhan rekommenderar:



Frankie




08.12.08 - Livets motsats

2008-12-08 @ 18:50:25


Den eviga väntan
på ingenting.
En känsla av att man vill ge upp.
I väntan på ett farväl
med känslan av att allt gått förlorat.

Be the fallen angel by my side.


Dagarna går förbi utan att hälsa, ser dem ens mig? Nätterna håller ett stadigt grepp om mig, snälla släpp. Livet är som en känslig blomma. Vattnar man inte blomman så vissnar den men akta så att du inte vattnar för mycket, då kan det förlora sin betydelse. När ens liv går in i en ond cirkel är det inte lätt att komma ut, man går och och letar efter nyckeln till dörren ut, i hopp om att hitta en karta. Kartan finns där någonstans men inte tillgänglig för just dig, du ser dina vänner stå med den i sina händer för att sedan försvinna in i det isolerade mörkret av gångar ut. Själv står du ensam kvar och ser på, utan möjlighet att röra dig, du är fast i en bur av problem som avlöser varandra. En labyrint av gåtor där svaret på den ena är en del i nästa gåta.

No hope for the journey
If no-one ever sees the dawn.


Jag visste inte hur jag skulle ta det, hur jag skulle reagera på det som inte fick hända. Det hände och nu känns allt annat väldigt meningslöst. Den 24:e November 2008 avled du i cancer. Först botad från bröstcancer och nu lever du inte mer, cancern hade spridit sig till hjärnan. En människa vars jobb var att rädda andra, inte förtjänar väl den att gå bort i en obotlig sjukdom? Kan hända att livet inte är rättvist men att det var såhär orättvist, det trodde jag inte. Det kommer bli tungt att se släkten samlad i tårar av sorg och saknad. Åtta dagar innan självaste julafton är en begravning det sista som omges av julkänsla. Det blir en kall jul i år, isoleringen höll inte.

It reminds me of when we were young
Looking back at all the things we've done
You gotta keep on keepin' on.


Jag minns det som om det vore igår. Julafton när den var som bäst, när man inte hade några krav bortsett från att man fick det man önskat sig. Jag minns att en del av tiden i väntan på tomten gick till att kittla de vuxna under fötterna. Roligast var det såklart om personen var barfota och verkligen plågades men utan förmåga att bli arg, vi var ju så söta och oskyldiga som små. Julafton har ju egentligen ingen riktig betydelse för mig men det är en av få traditioner som verkligen är mysig. Ljus, julmusik, vänner, släkt, gröt, paket, gran, Kalle Anka och framför allt en chans att slappna av. Det kanske absolut roligaste med julen är att köpa klapparna till sina nära och kära, den härliga känslan av att kunna göra någon, om än lite, så något lyckligare av den enkla anledningen att vi alltid gjort det. I år har jag lite av ett i-landsproblem, för många bra idéer till eventuella julklappar men allt för liten beslutsamhet.

What hope for the turning
If everything you know is wrong.


Den här julen blir sig inte lik om man inte är vitsig men faktum är att jag inte gillar att skämta om döden. Det kommer bli svårt att inte tänka på det som hänt, det som varit veckan innan och att det faktiskt var ett farväl av en nära släkting. En vecka efter julafton är det ett nytt år som ska firas in med raketer och champange. Skönt att en del traditioner finns kvar, att ha något att stå på när resten ger vika för mörkret. Musiken är där återigen med en hjälpande hand, det är lätt att halka på isen. Jag tar det lugnt, försöker att inte tänka för mycket på allt.

Because If I am to go
In my heart you grow
And that's where you belong.


Tack till er få som funnits där och stöttat mig i kanske mina hitills värsta månader i mitt liv. Jag önskar att det aldrig hade behövt bli såhär. Jag vet ingenting just nu, vet inte hur det blir med fotograferingen, ibland känns den så långt bort att det inte är lönt att ens försöka längre. Att sedan sakna en stor del av sina vänner i tider som dessa gör inte det hela lättare. Det är mitt fel att jag saknar er, det vet jag mycket väl, önskar att det var mitt fel att vi tog upp kontakten igen också men så är nog tyvärr inte fallet. Jag orkar inte, inte just nu, förlåt.

A dying scream makes no sound
calling out to all that i've ever known
here am i lost and found, calling out to all.

Kommentarer
Postat av: ica <3

om du är fast i mörkret sötnos, utan karta utan hopp.. då finns jag där.. vid din sida.. bara säg till så kommer ja å räddar dig <3 man ska inte se en begravning som en dålig sak, de ska vara ett farväl, men efter de farvälet så ska man inte känna sorg mer.. så låt de inte förstöra julen.. du har ju fortfarande så många kvar <3 .. och nyår, ditt blir så mycke bättre än mitt.. tänk va ensamt.. jag.. i en kyrka.. på ett bröllop.. vid tolvslaget.. utan någon..

2008-12-09 @ 13:48:01
URL: http://withoutwiings.blogg.se/nakedproof
Postat av: Dashu

Wow... Jag vill också kunna uttrycka mig såhär =o Många bra Blogg-skrivare som bor neråt =).



Ni får ge den här stockholmaren en kurs är ni snälla =)..

2008-12-09 @ 14:03:52
URL: http://www.metrobloggen.se/Dashu1
Postat av: Anonym

hahaha min daniel dedär :O (han som skrev)

2008-12-09 @ 14:20:41
URL: http://withoutwiings.blogg.se/nakedproof
Postat av: Dashu

Inte avslöjja mig =(

2008-12-09 @ 20:09:20
URL: http://www.metrobloggen.se/Dashu1
Postat av: ellän

jag saknar min bästa vän.

2008-12-12 @ 22:08:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback