Skicka meddelande
till mig:



Namn:
Epost:
Ämne:
Meddelande:



Juwhan rekommenderar:



Frankie




05.07.10 - Vattnets magi

2010-07-05 @ 23:17:25

Something’s gone terribly wrong
With everyone
All the world is mad
Darkness brings terrible things
The sun is gone.


Med blodsprängda ögon kollar jag mig själv i spegeln. Tre timmars sömn på lika många dagar. Jag nyper mig själv i armen, vad håller jag på med? Eller, är det ens jag som orsakar detta? En kall vind blåser in genom badrumsfönstret, gåshuden smyger sig fram, ändå kallsvettas jag. I kranen rinner iskallt vatten. Jag kollar mig själv i ögonen en gång till. Det där är inte jag. Jag formar händerna till en skål som jag fyller med vatten, sedan nästintill kastar jag det i mitt ansikte. Välkommen hem, säger jag tyst för mig själv.

When all’s said and done
We’ll wake up on the floor.


Jag stänger av kranen. Ser hur vattnet försvinner ner i det mörka röret. Ner i det svarta, okända djupet. Jag ser hur alla kärleksproblem, bråk och stress försvinna ner med vattnet. Jag kollar mig själv i spegeln igen. Mina ögon är fortfarande blodsprängda. Tänk vad lite kallt vatten kan göra.

We set sail with no fixed star in sight.


Kommentarer
Postat av: Smsa Låna

Jag hittade din sida av en ren slump och jag har läst några av dina blogginlägg - det märks att du gillar att skriva :)

2011-07-19 @ 08:23:04
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback