Skicka meddelande
till mig:



Namn:
Epost:
Ämne:
Meddelande:



Juwhan rekommenderar:



Frankie




22.06.10 - Regndroppens minne

2010-06-22 @ 01:42:16

Regnet smattrar mot glasrutan. Utanför springer en svart katt förbi för att söka skydd från regnet. Tunga moln vilar över staden, åskan hänger i luten. Jag fyller vattenkokaren, placerar melittafiltret i kaffebryggaren och måttar upp kaffepulvret. Doften av kaffe går inte förbi näsan obemärkt, den är så underbar. Det spelar egentligen ingen roll om man tycker om kaffe som dryck, de allra flesta gillar doften av nymalet kaffe. På radion berättar en äldre kvinna om det kungliga brölloppet och Daneil, pojken från byn som fick sin prinsessa. Jag funderar över vilken målgrupp P3 tänkt sig när dem i program efter program bara diskuterar helt ointressanta ämnen. Musik tack.

Call me up for sunday-coffee
take me to a show
send me postcards from your travels
write in your morning glow
.

Jag kollar ut genom fönstret. Buskarna ligger nästan på marken av allt vatten. På de gröna bladen glänser vattendropparna i solen som för tillfället kikar fram för att sedan försvinna. Söndagar. Helgen sprang om en redan på måndagen förra veckan och fredagen tycks ta ett steg framåt och två steg bakåt. Samma sak vecka ut och vecka in.

There are times when the world seems a bigger place
I can tell by the light, how it bends
when it shines on a map of our wandering
.

Tänk om man var en regndroppe. Tänk om man bara hade kanske en seund på sig att uppleva allt i livet. Sedan föll man till marken. Då hade man kommit ihåg allt som hänt, ingenting hade glömts bort. Bara ytterst få men förhoppningsvis fina minnen hade funnits. Så är det inte, jag är ingen regndroppe, även om det hade varit häftigt. Häftigt att se allt från ovan. Att uppleva sitt liv utifrån, samtidigt som störtar mot en sääker död. Läskigt men lockande.

Nothing turns back into just a word
.

Kommentarer
Postat av: Märta

Du är otroligt bra på att skriva och få med detaljer!!

Jag har en fråga till dig :

vad för musik lyssnar du mest på och ahr du någon gång gillat/gillar screamo ? =D

2010-06-22 @ 01:54:40
URL: http://onlymusick.blogg.se/
Postat av: LittleSusie@bdb

Jag bara måste säga detta!

It's like reading a really good book!

Det här är sånt här man sätter sig i en mjuk fotölj(stavn?) en ledig kväll o läser för njutningens skull! Tallang har du! Har du provat att skriva en bok? om inte borde du prova tycker jag! skitbra!

2010-07-03 @ 23:20:26
URL: http://xblackangelx.blogg.se/
Postat av: Juni

Kul sida! Det märks att du gillar att skriva!

2011-07-12 @ 18:29:16
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback