Skicka meddelande
till mig:



Namn:
Epost:
Ämne:
Meddelande:



Juwhan rekommenderar:



Frankie




22.08.10 - Själens pris

2010-08-22 @ 04:34:46

Fit the piece, adjust the smiles.
You will try to fit in for the perfect life.


Jag säljer min själ.
Du får hämta den själv. Jag ska vinna en ny på lotto. Jag har tappat kontrollen, blivit beroende av spelet. Det spel som vi alla någon gång förlorar. Jag försöker lära mig reglerna men kartongen går inte att öppna. Någon har förslutit min värld med hat. Till vilket pris? Min själ har aldrig renoverats men den kan bara bli bättre. I andras händer. Jag är besatt. Spelet har ett slut. Jag valde aldrig att spela det, därför lämnar jag det framme då det tar slut. Ni får plocka undan. Jag kan inte reglerna, jag kan inte ens se spelbrädan.

Jag rear ut min själ.
Om du tror att du vet var du har mig
är jag närmre än du vågar be mig om.

Jag säljer mitt hjärta.
Allt jag vill ha i utbyte är dig. Det var inte jag som skrev annonsen i söndagsbilagan. Det var du. Det var inte jag som betalade priset för att skylta med vår kärlek. Det var du. Det var inte jag som påstod att trycksvärta aldrig går bort. Det var du. Det var jag som eldade upp annonsen. Det var inte jag som hälde på bensinen. Det var du. Elden självdog när jag vände ryggen mot. Allt har ett slut. Aska.

So where do we go from here?
Just about anywhere.
Disorientated but alive.


Jag slänger mina skor. Jag begär inte att du ska vilja ha dem. Jag begär inte att du hjälper mig hitta nya. Jag vill gå vidare. Som en bil utan hjul har jag försökt. Jag tänker, motorn går varm. Fortfarande samma gamla utsikt. Jag behöver nya skor. Ett par som går att springa i. Du fuskar i livets viktigaste lopp. På olika vilkor mot samma mål. Ingen förtjänar att bli diskad, ett rött kort räcker. Nya skor. Då hade jag sprungit om dig. Jag hade vunnit.

Every corner we turn will lead us down the labryinth.
And every desire that we earn
will guide us, alive, living, loving and searching.


Kommentarer
Postat av: Elin

(Det här börjar kännas lite stalker aktigt.. först bdb, sen facebook och nu din blogg.) Men du fascinerar mig. Dina bilder och dina texter är så otroligt starka och jag tar verkligen till mig varje ord!

Vackert!

2010-12-11 @ 10:01:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback