Skicka meddelande
till mig:



Namn:
Epost:
Ämne:
Meddelande:



Juwhan rekommenderar:



Frankie




04.02.09 - Vännernas frågetecken.

2009-02-04 @ 18:19:11


Ett nytt år
en ny blogg.

När ska folk
börja bry sig?

Ni glömmer väl inte att kolla in min nya blogg? http://juwhan.blogg.se/newnoise/, en lite personligare blogg skulle jag beskriva den som. Jag vet inte vad som krävs för att ens vänner ska läsa ens blogg och dessutom kommentera utan att man ber om det. Sedan finns det ju dem människor som ber om kommentarer men aldrig kommenterar andras - själviskt enligt mig. Själv kollar jag mina vänners bloggar varje dag och kommenterar så ofta som möjligt, det är väl trots allt mina vänner.

My friends are all hurting.

Vad händer när ens vänner inte längre bryr sig? Ska man låtsas som om ingenting och le det där falska leendet som bara kan tolkas på ett sätt? Eller ska man helt enkelt ignorera sina vänner och vänta på att dem inser sina misstag? Det finns en sjukdom som är värre än de flesta andra - "kärlekssjukan". Den har drabbat mig ett flertal gånger och det finns ingenting som retar upp ens vänner mer. Plötsligt verkar det som om man inte är värd en enda sekund av uppmärksamhet, det finns en person som betyder mer än allt annat. Det lustiga är att man alltid förlåter sina vänner när dem har blivit friska. Detta trots att man själv kan ha mått väldigt dåligt under tiden, i vetskapen om att ens vänner inte brytt sig ett dugg så är dem väl trots allt ens vänner. Det händer väl alla någon gång.

We go on together for better or worse,
our history is to real to hate.


Vad är lycka? Frågan är väl kanske egentligen vad lycka hade varit utan motsatsen. Jag försöker ständigt hitta någonting som gör mig lycklig. Ett tag var jag väldigt lycklig över att jag hade gått ut gymnasiet. Idag längtar jag nästan tillbaka. Känslan av att veta att efter helgen är det skola, efter helgen har man riktlinjer igen, saker att göra.

Hur blir man lycklig om man inte vet vem man är? Hur kan man påstå att kärlek existerar när man inte kan beskriva känslan? Hur kan folk påstå sig veta hur någon annan känner? Hur kan en värld bli så sjuk? Jag vet inte. Hur står man ut med sig själv när ingen annan gör det? Är världen så falsk?

I've never stopped trying,
I've never stopped feeling
like family is much more than blood.


'Til we die.

Kommentarer
Postat av: Moa

kärlekssjukan är väl en rolig sjukdom, fast det var flera år sedan som en vän till mig drabbades av den. Och själv umgick jag rätt sällan med mina vänner så det märktes knappt när jag träffade Erik.



Man får ta vara på de lyckliga stunderna man har, dom är inte många. Jag tror faktiskt att ångesten aldrig kommer att försvinna, den får man bära med sig i graven. Men när man känner lyckan, då ska man hålla fast den och känner man sig olycklig får man kanske bryta mönster och göra ngt man aldrig annars skulle ha gjort. Nej jag vet inte.

Man är nog aldrig nöjd med sitt liv helt enkelt, arbetslös eller ej. Arbetsnarkoman eller ej. Man vill alltid ha något som man inte har. Nästan lite som att gräset är grönare på andra sidan...



Detta kanske inte var något "svar" eller en riktig kommentar på din blogg, du får väl tolka allt som du själv vill.

2009-02-07 @ 13:15:44
Postat av: Sebbe

Bra blogg! Kärlekssjukan drabbar oss alla, så man kan inte riktigt bli sur tycker jag.

2009-02-17 @ 13:59:27
URL: http://musiklivet.blogg.se/
Postat av: ellen

snygg design ^^ men..texten hamna knasigt? :(

2009-03-09 @ 23:46:51
Postat av: Leonard

Läste din kommentar hos Blondinbella innan och måste säga att den var såå bra! Jag är inte direkt vänster men det är sannt att moderaterna faktiskt bara förbättrar för dem som redan har det bra. Är du vänster, eller vad skulle du rösta på?

2009-03-15 @ 19:41:02
URL: http://trierer.blogg.se/
Postat av: Kim

Åh, om jag fick ut mina tankar som du, nu blir det mest vardagliga klagomål. Men vad gör man när man suger åt sig som en svamp av allt ont alla säger, även fast man vet att det är bäst att göra det som känns rätt? Snygg design föresten!

2009-04-03 @ 10:06:37
URL: http://allihave.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback